Regionálne cenové rozdiely
Najdrahšie si ojazdené auto kúpite tradične v Bratislavskom kraji. Je však potrebné spomenúť, že v danej oblasti sú ponúkané ojazdené automobily priemerne najmladšie. Najnižšie ceny sú v Košickom kraji, najstaršie jazdené vozidlá sú v ponuke v Trenčianskom kraji. Vyplýva to z analýzy trhu Barometer, ktorú pravidelne realizuje spoločnosť AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO a Mototechna.
„Potvrdzuje sa to, že ojazdené autá dosiahli určitý cenový strop, okolo ktorého sa držia už päť mesiacov. Júl je v prostredí ojazdených áut tradične mesiacom, kedy sa veľkí hráči na trhu snažia motivovať zákazníkov k nákupu aj v dobe dovoleniek a ceny obvykle znížia. Aj napriek medziročnej miere inflácie presahujúcej 11 % je teda pozitívne, že ceny ojazdených áut päť mesiacov nevzrástli nad aprílovú úroveň. Tento doterajší vývoj sa už dá považovať za trend,“ hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO a Mototechna.
„Naše predikcie cenovej stagnácie a prípadného poklesu cien ojazdených áut sa potvrdili. Na celkové hodnotenie je síce ešte skoro, pretože až so začiatkom druhej tohtoročnej hlavnej sezóny v septembri uvidíme, či išlo iba o výkyv spojený s letom a dovolenkami, alebo nastupujúci trend. Každopádne, klesajúce ceny modelov ojazdených vozidiel rozhodne prospejú. Domácnosti sú už tak silne zaťažené napríklad rastom nákladov na energie, palivá alebo potraviny a pokles cien vozidiel im uľahčí rozhodovanie, či svoj vozový park obmení,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings.
Medián ceny sa napríklad v Bratislave blíži k sume 11 500 eur, ale ojazdené vozidlá sú v priemere 7,3 roka staré. V Trenčianskom kraji sa priemerný vek vozidiel pohybuje okolo 12,1 roka a cenový medián okolo 6 500 eur.
Najčastejšie ponúkané vozidlá
Najčastejšie ponúkaným modelom ojazdeného vozidla na slovenskom trhu bola v auguste tradične Škoda Octavia, ktorých medzimesačne pribudlo 99 a v ponuke ich tak bolo 3 491. Nasledovala Škoda Fabia (1 949 áut), tretie miesto obsadil Volkswagen Golf (1 889 áut). V prvej päťke sa umiestnili ešte Volkswagen Passat (1 707) a Škoda Superb (1 247). Stredná hodnota veku áut sa v auguste oproti júlu nezmenila a stále je na úrovni 10,7 roka. Tachometer ponúkaných áut najčastejšie ukazoval hodnotu 170 000 km. V ponuke bolo v auguste 448 vozidiel s hybridným pohonom a 202 čistých elektromobilov, medzimesačne o 69 viac. Slovenský sekundárny trh s vozidlami v poslednej dobe starne a ponúkané vozidlá majú najazdených viac kilometrov, než mávali v posledných rokoch
Ceny sa pri niektorých top modeloch pohli mierne nadol. Napríklad cenový medián Škody Superb klesol oproti minulému mesiacu o 200 eur na 15 500 eur. Taktiež cena obľúbeného Volkswagenu Passat klesla približne o 200 eur na 7 800 eur. V miernej zľave 190 eur si viete zaobstarať obľúbené BMW 3, kde bola cena v júni minulého roku 6 200 eur, momentálne je cenový medián na 6 010 eurách.
Naftové verzus benzínové autá
Zaujímavý je vývoj cien podľa paliva, ktoré ojazdené auto využíva. Momentálna situácia spôsobuje vyšší dopyt po úspornejších autách s naftovým motorom. To tlačí na ich ceny. Rozdiel cien benzínového a naftového auta sa ešte vo februári pohyboval pri rovnakom modeli s podobnou výbavou na úrovni 1 000 eur. V auguste sa však rozdiel strednej hodnoty cien týchto áut vyšplhal až na 1 700 eur.
Cena áut s naftovým motorom sa drží na najvyššej úrovni 9 200 eur (nárast od januára o 11%). Naopak cena benzínových vozidiel od začiatku roka narástla o približne 600 eur. V neprospech dieslových áut hovorí aj ich väčší nájazd. Ten je nad hranicou 190 000 kilometrov, čo je o 80 000 kilometrov viac ako v prípade benzínových vozidiel.
Napríklad ojazdenú Škodu Octavia si v benzínovej verzii viete zaobstarať za strednú hodnotu ceny 5 600 eur. V naftovom prevedení je jej cena 7 395 eur, a to aj napriek tomu, že bude mať najazdených o 40 000 kilometrov viac. Nie pri všetkých značkách a modeloch je naftové prevedenie drahšie. Napríklad Volkswagen Golf v prípade benzínového prevedenia stojí 7 000 eur a v prípade nafty 5 495 eur, ako uvádzajú dostupné aktuálne štatistiky.
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024